Co zrobić gdy dopada Ciebie stres i depresja w okresie letnim?

Podobno tylko jesień jest porą, w której szczególnie jesteśmy narażeni na stres, depresję i wahania nastrojów. Nic bardziej błędnego. Pogorszenie naszego nastroju może zdarzyć się zawsze i wszędzie niezależnie od pory roku. 

Czym jest depresja?
Portal ABC Zdrowie definiuje tutaj depresja depresję jako:

“zespół zaburzeń psychicznych dotykających nastroju. Ma kilka grup objawów
„obniżenie nastroju, obniżenie tempa działania i myślenia, lęk, a nawet objawy somatyczne.”

W leci i podczas wakacji też się stresujemy i jesteśmy narażeni na złe samopoczucie. Jak sobie radzić w takiej sytuacji gdy nawet słońce nam nie pomaga?

Lunch i pogaduchy z przyjaciółką
Czasami spotkanie z przyjacielem/przyjaciółką może zmienić nasz nastrój o 180 stopni. Nie ma nic lepszego jak dobra mrożona kawa i długie popołudniowo-wieczorne rozmowy z bratnią duszą. Przyjaciel wysłucha, doradzi i pośmieje się razem z Tobą, więc zawsze zwracaj się o pomoc i zrozumienie do niego/niej kiedy czujesz, że w lecie dopada Ciebie depresja lub złe samopoczucie.

Gra komputerowa lub romantyczny film
Wiele kobiet relaksuje się przed ekranem komputera czy telewizora. Niekiedy przeglądarkowa gra, która rozluźnia czy romantyczny film mogą zupełnie zmienić nasz nastrój z depresyjnego w całkiem pogodny i radosny. Ważne jest tylko, aby gra w którą gramy była lekka i przyjemna, a film nie i koniecznie nie  depresyjny!

Zdrowe jedzenie
zdrowadietaWiele kobiet nie je w sytuacjach stresowych lub, wręcz odwrotnie, je ale niezdrowo. Kto sięga po słodkości i smażone potrawy kiedy czuje, że ma doła? Zapewne spora większość, a jest to jeden z największych błędów popełnianych podczas depresji. Jedzenie ma tak duży wpływ na nasze samopoczucie, że może zadecydować nawet o depresji czy innych stanach lękowych. Tak, niezdrowe przysmaki to powód otyłości, dodatkowych kilogramów, uczucie zmęczenia. A po co nam to? Jedzmy zdrowo! Czyli jak? Dzień rozpoczynamy od zdrowego koktajlu owocowego, na lunch przygotowujemy ulubioną sałatkę warzywną z ryżem czy komosą ryżową, a na kolacje zdrowa zupa warzywna własnej roboty. Palce lizać, no i samopoczucie o wiele lepsze!

 

Zioła i napary
zioła

 

 

 

Wiele ziół ma niesamowite właściwości lecznicze. Dlatego warto jest zaparzać je dwa razy dziennie kiedy czujemy, że poziom naszej energii znacznie spada. Preparat i wyciąg z dziurawca czy napar z bratków czynią cuda nie tylko z naszą skórą, ale również i z naszym samopoczuciem.

 

 

Dużo ruchu
IMG_3115

Ruch to zdrowie – święta prawda. Dlatego warto jest ruszyć się sprzed komputera i przestać grać we wszelkie gry  i czy oglądać film, a postawić na więcej aktywności. Postaw na poranny jogging, wieczorną jogę czy nawet ćwiczenia siłowe na siłowni. Jakikolwiek sport uprawiasz, upewnij się, że sprawia Ci on przyjemność i dużo się pocisz. Z każdą kroplą potu czujesz się mniej zestresowana, a potreningowa burza endorfin wynagrodzi Ci cały trud i wysiłek włożony w ćwiczenia.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • Dodaj do ulubionych
  • Drukuj
  • email
  • PDF
  • Twitter
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • Grono.net

3 komentarzy dla "Co zrobić gdy dopada Ciebie stres i depresja w okresie letnim?"

  1. jiji59 pisze:

    Należy pamiętać, że kiedy leczymy się dziurawcem, nie wolno wystawiać się na słońce.Grozi to wystąpieniem przebarwień na skórze.

  2. Alexa_0 pisze:

    Na mnie najlepiej działa wieczór z książką przy kubku gorącej czekolady, bądź wieczór z przyjaciółkami przy winie i komedii romantycznej ;)

  3. kutfon pisze:

    U mnie najczęstszą formą odstresowania się po ciężkim tygodniu jest spędzanie długo wyczekiwanego wolnego czasu przy grach przeglądarkowych. Właśnie w tej chwili gram sobie w dwa ognie (http://www.ubieranki.eu/gry/170/dwa-ognie.html ), które przypominają mi nieco czasy szkolne :P tak czy inaczej uważam, że taki sposób relaksu może spróbować każdy :)

Dodaj komentarz