Zimowa moda w natarciu

Wyjątkowo łagodna, ciepła jesień właśnie przeradza się w fazę, którą lubimy najmniej – późną, szaroburą i zapowiadającą nieuchronne nadejście zimy. To także najtrudniejsza pora roku dla modowych trendsetterów. Lekkie, zwiewne kreacje lądują w szafach, za to trzeba otrzepać z kurzu czapki, szaliki i rękawiczki. I zupełnie na poważnie zająć się kompletowaniem garderoby na zimę. Co nas czeka w najbliższym sezonie zimowym? Rozbuchany przepych charakterystyczny dla kilku ubiegłych lat, czy też raczej klasyczna oszczędność i skromna powściągliwość? Z pewnością inspiracji dostarczy rzut okiem na podsumowanie ostatnich Targów Mody Poznań.

 

Poznańska odsłona Targów Mody to impreza o ogólnokrajowym zasięgu, na której swoje propozycje prezentują zarówno uznani projektanci, jak i młodzi twórcy, stawiający w branży pierwsze kroki, a jednocześnie już wyznaczający jej nowe kierunki.

Wygląda na to, że powrotu do bizantyjskiego przepychu, jakim charakteryzowały się eklektyczne propozycje na kilka ubiegłych sezonów jesienno-zimowych, raczej nie będzie. W tym roku zwyciężają naturalne tkaniny oraz tradycyjne dla mody polskiej kroje i wzory, ale przełamywane odważnym stosowaniem zdecydowanych, kontrastujących kolorów. Na takie rozwiązania postawili m.in. projektanci tworzący dla jednej z najciekawszych prezentowanych podczas tegorocznych targów marek – Ezuri. Klasyczna elegancja, proste, gładkie bluzki i marynarki, utrzymane jednak w bardzo wyrazistych barwach (turkus, głęboka czerwień, limonka) oraz zdobione ekstrawaganckimi, wyróżniającymi z tłumu printami. Luźne spodnie, skracane płaszcze, obcisłe sukienki – to znowu elementy kolekcji zdecydowanie podkreślających kobiecość, prezentowanych przez projektantkę ukrywającą się pod pseudonimem Monica Nera. Takie propozycje na sezon jesienno-zimowy gwarantują, że szarość i nuda nam nie zagrażają.

Bardzo wyrazistym trendem w polskiej modzie ostatnich miesięcy jest wyjątkowa estyma, z jaką projektanci odnoszą się do tradycyjnych materiałów i tkanin – od modnych, bo ekologicznych materiałów lnianych po nieco zapomniany, a przywracany ostatnio do łask żakard. Trendy te widać nie tylko w utrzymanych w konwencji eko propozycjach marki AB Nahlik, ale nawet pośród bardziej awangardowych, odważniejszych kreacjach prezentowanych np. przez Metaforę czy minimalistyczny Semper. Liczy się wysoka jakość materiałów, klasa i odwaga w łączeniu tradycji. W ten sposób moda polska łączy przeszłość z nowoczesnością, w idealnych zresztą proporcjach.

A jakie były najbardziej spektakularne triumfy odniesione na poznańskich targach? Było ich mnóstwo – czarujące ekskluzywnością kolekcje marki Midori, zachwycające suknie Agnieszki Światły, odważna bielizna projektowana przez Iwonę Sosińską pod marką IVES. Ogromną popularnością wśród zwiedzających cieszyły się takie propozycje, jak inspirowana japońskim kimonem oryginalna kolekcja „Leaf Overs” Ewy Pawłowskiej-Tores (laureatki tegorocznej Srebrnej Pętelki) oraz wyjątkowa biżuteria Anny Orskiej, która wykorzystała kawałki drewna liczące ponad tysiąc lat, a pochodzące ze średniowiecznych fortyfikacji Poznania!

Nawet, jeśli nie zdecydujemy się na tak odważny krok, jak noszenie biżuterii zawierającej w sobie tysiąc lat polskiej historii, nie możemy w tym roku narzekać na brak inspiracji. Czy będą to mocne kolory kreacji Ezuri, czy czarno-białe pasy z kolekcji marki Semper, najnowsza polska moda na pewno będzie zdecydowanie wyróżniała się spośród innych propozycji. A właśnie polscy projektanci i producenci są w Poznaniu szczególnie skutecznie promowani – dzięki uruchomionemu niedawno Projektowi Polska Moda, którego zadaniem jest popularyzowanie dorobku naszych rodzimych twórców oraz wspieranie handlowców zajmujących się polskimi markami. Tak trzymać!

Źródło: http://www.ideaexpo.pl/

 

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • Dodaj do ulubionych
  • Drukuj
  • email
  • PDF
  • Twitter
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Blogger.com
  • Grono.net

Dodaj komentarz